środa, 19 czerwca 2013

18 tydzień

Upał daje się we znaki.
Dzisiaj było badanie na ustalenie grupy krwi, za które musiałam zapłacić sama.
37,50zl... tak, żebym wiedziała na przyszłość.
miesiąc temu miałam ronioną morfologię i badanie moczu.

Wracając ze szpitala prawie zemdlałam i zaczęłam wymiotować. Sama nie wiem cyz to przez pobieranie krwi, czy przez ten upał.
Boli mnie głowa ii od kilku dni mam problemy ze spaniem.

Jest strasznie gorąco,w sloncu ponad 30 stopni, am ja nie mieszcz się w żadne szorty :( :(

Na cyckach pojawily sie rozstepy ;(



Malec gładzi się po twarzy, łapie za pępowinę, klaszcze - tak rozwija zmysł dotyku. Pępowina jest teraz ulubioną zabawką dziecka, ale nie ma powodów do obaw - nie zrobi sobie nią krzywdy.
Serce płodu przepompowuje 30 litrów krwi dziennie, bije dwukrotnie szybciej niż serce matki. Jego budowa jest już prawie zakończona - składa się z dwóch przedsionków i dwóch komór. Między przedsionkami serca jest otwór, który zamknie się po porodzie, wraz z pierwszymi oddechami dziecka. Na razie krew przepływa otworem do drugiego przedsionka, omijając komorę pompującą krew do płuc. Dzięki temu krew omija płuca i od razu po krótkim przejściu przez serce płynie do komórek organizmu. Szpik kostny rozpoczyna produkcję krwinek.
U dziewczynek tworzą się jajowody, macica, pochwa, wargi sromowe. Jako że płuca wypełnione są wodami płodowymi, tlen dziecko dostaje od mamy, poprzez łożysko i pępowinę.

3 komentarze:

  1. A dlaczego musiałaś sama płacić za badanie na grupę krwi? Upał jest straszny, ja się rozpuszczam aktualnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale głupota na prawdę, każda ciężarna musi mieć wynik na grupę krwi i to nie nasz obowiązek tylko lekarza dopilnować tego. Ja chodzę na NFZ i mam na wszystko skierowanie, jeszcze nigdy mi nie powiedział, że coś muszę zrobić za swoją kasę. I tak na prawdę grupa krwi nie jest dla Ciebie, tylko dla szpitala, żeby w razie czego nie musieli Ci robić tego badania, gdyby trzeba było krew przetoczyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja płacę za dużą ilość badań . Mówią że tylko w Warszawie jest za darmo .

    OdpowiedzUsuń